Computer Phone

NVIDIA BİZİ KANDIRIYOR MU? Yeni DLSS 2.0 ve GÜNCEL RTX Performans Karşılaştırması - PC Hocası TV



NVIDIA BİZİ KANDIRIYOR MU? Yeni DLSS 2.0 ve GÜNCEL RTX Performans Karşılaştırması
RTX (Ray Tracing) olarak adlandırılan Işın İzleme teknolojisi hayatımıza gireli 2 sene kadar oldu. İlk çıktığı anda çok az oyun destekliyordu ve NVIDIA sürekli olarak bu teknolojinin üzerine gitti. Önceki zamanları hatırlayın; İnsanlar sürekli "Kardeşim çok bir şey değişmiyor ki","RTX gereksiz","RTX alınca ne olacak?" gibi pek çok yorum yaptılar. Ancak şuanda 2020 yılının Nisan ayında güncellenen RTX ve DLSS teknolojilerine baktığımızda NVIDIA'nın en baştan verdiği mesajı görebiliyoruz sanki. Başlıkta "NVIDIA bizi kandırıyor mu?" dedim evet. İlk çıktığı zamanlardaki izlenimlerin nasıl seyrinin değiştiğini fark ederken, bende bugün Minecraft RTX, Control RTX, Wolfenstein Youngblood RTX modlarında tek tek test ettim. Performansları karşılaştırdım, sonuçları sizlerle paylaştım. NVIDIA DLSS 2.0 teknolojisi bence devrim olacak. Bilmeyenler için söyleyeyim; DLSS teknolojisi yapay zeka sayesinde pikselleri sıkıştırarak oyunlarda optimize ediyor ve daha yüksek FPS almamızı sağlıyor. DLSS destekli oyunlarda bu performans yükselişi gözle görülür bir şekilde yansıyor. Fakat DLSS 1.0'da bu modu açtığımızda görüntü çamura bulanıyordu. Herkes yine DLSS teknolojisi çok eleştirmişti. Şimdi ise DLSS 2.0 teknolojisi söylediklerimizi yutturacak cinsten. Çünkü performans kaybını minimuma indirip, FPS artışını net bir şekilde gözlemlememizi sağlıyor. Önceden DLSS 1.0 açınca hemen kapatırken, şimdi DLSS 2.0'da o görüntü çamurluğunu görmüyoruz. Bu sayede hem RTX özelliğini açıp hem de DLSS 2.0 açarak, performanstan çok da bir şey kaybetmiyoruz. Önceden ise RTX açtığınızda FPS değerleriniz örn 100'den 45-50 inerken, bu şekilde oynamak herkese zor geliyordu ve eleştiriliyordu. Ayrıca üstüne DLSS açtığınızda FPS artıyor ama görüntü çok kötü oluyordu. Görünüşe göre NVIDIA DLSS teknolojisine yeni versiyonda çok iyi hazırlanmış. Belki de DLSS 3.0'da gerçek görüntünün birebir kopyasını bizlere FPS artışı olarak yansıtacak. Kim bilir. Ancak gidişatın çok olumlu olduğunu NET bir şekilde söyleyebilirim. Test eden dostlarım da varsa, yorumlardan lütfen deneyimlerini benimle paylaşsınlar. RTX'te Hangi oyunları nasıl test ettim? • Minecraft RTX ON/OFF • Control RTX ON/OFF DLSS 2.0 • Wolfenstein YoungBlood RTX ON/OFF DLSS 2.0 Hiç şüphesiz RTX teknolojisinin şuanda lideri Minecraft. Her ne kadar eski bir oyun olsa da, bu kadar çok oyuncusu olan bir oyuna RTX getirip grafikleri şaha kaldırmak çok mantıklı bir hareket. Benim en merak ettiğim nokta ise, Minecraft'ta olduğu gibi, RTX'in diğer oyunlara da bu şekilde ciddi katkılarını ne zaman görmeye başlayacağız? Bakalım bunu bizlere zaman gösterecek. Test sistemim: • İşlemci: Ryzen 3700X • Ekran Kartı: ASUS RTX 2080 SUPER • Anakart: X570 • RAM: 16GB 3600 MHz • SSD: 1TB M2 • PSU: 850W 80+ GOLD • Ekran Kartı Driver Sürümü: v.445.87 Evet sevgili dostlarım. Bugün sizlere RTX ve DLSS teknolojilerinin nereye geldiğini tüm artı ve eksi özellikleri ile aktarmaya çalıştım. Umarım faydalı bir video olmuştur. Bir sonraki videomuzda görüşmek üzere, kendinize çok iyi bakın! • PC Hocası web adresi: https://pchocasi.com.tr

Tüm PC Hocası TV Videoları
Daha yeni Daha eski