Death Stranding İncelemesi - Hikaye, Karakterler ve Mekaniklere Detaylı Bir Bakış
https://ift.tt/36pJjW4 Kojima Productions tarafından geliştirilen ve son yılların en çok merak edilen oyunu olan Death Stranding incelemesi ile oyunun hikayesine, mekaniklerine ve diğer detaylarına yakından bakıyoruz. O zaman sözü uzatmayalım karşınızda Death Stranding… Daha önce de incelerken çok zorlandığım oyunlar olmuştu. Ama Kojima’nın yeni eseri açıkçası bugüne kadar beni en çok zorlayan oyun oldu. GTA 5 ve Destiny’nin ardından oyun dünyasının en büyük oyun çıkışlarından biriyle karşı karşıyayız. Hatta son 3 yılın en çok konuşulan oyunu Death Stranding desek haksız sayılmayız. Bu noktada incelemeyi ikiye ayırmak en mantıklısı olacaktır. İlk bölümde Kojima’nın daha önce yapmış olduğu oyunları deneyimleyenler için görüşlerim yer alacak. İkinci kısımda ise bu kez daha önce Kojima oyunlarını çok fazla denemeyenler için görüşlerimi dinleyeceksiniz. İncelemenin ilk kısmına başlayalım isterseniz… Eğer MGS hayranıysanız, Kojima’yı çok seviyorsanız zaten çoktan oyunu ön sipariş verdiniz ve 8 Kasım için geri sayıma geçtiniz. Eğer almadıysanız, gidin oyunu alın. Çünkü Death Stranding bir Kojima hayranının istediği her şeyi fazlasıyla veriyor. İncelemenin ilk kısmı sona erdi. İkinci kısıma geçelim… Sizin oyun keyfinizi berbat etmemek için anlatabileceğim bazı şeylere Kojima Production tarafından sınır getirilmiş durumda. İnceleme sırasında izleyeceğiniz görüntüler ve hikaye tarafında anlatacaklarım Giriş ve 4. Bölüm arasını kapsıyor. 4. Bölüm ve sonrası 11 Kasım’a kadar ambargo altında. Death Stranding gelecekte dünyamızda yaşanmış bir felakete verilmiş olan isim. Kiralyum adı verilen bir anti madde türü dünyamızda büyük bir yoğunluğa ulaşıyor ve ardı ardına patlamalar gerçekleşiyor. Dünya hızla bir çöküşün içerisine çekilirken, insanların ruhları dünyamızda kalıyor ve KV adını alıyor. İnsanlık yıllarca birbirinden izole ve habersiz bir şekilde yaşamaya mahkum kalıyor. TimeFall adı verilen fenomen dengeleri iyice bozarken, KV’ler yaşayan herkes için büyük bir tehdit haline geliyor. Yaşayan her bir insan potansiyel KV etiketi taşıyor. Ölüm bu yok olmak üzere olan dünyada en büyük korku. Çünkü ölen kimse diğer tarafa geçemiyor ve ölüm saatinden itibaren nekrolaşma süreci başlıyor. Bu süre içerisinde ceset yakılmazsa nekrolaşma tamamlanıyor ve dünyaya yeni bir KV daha ekleniyor. KV’lerin insanlarla etkileşime girmesi ise çok daha büyük bir tehdit. KV’nin bir insanla etkileşime geçmesi halinde devasa bir patlama ile madde yok oluyor ve geride devasa bir krater bırakıyor. Oyunda bu olaya da Voidout yani Kararma deniliyor. Kararma sebebiyle şehirler yok oluyor, binlerce insan bir anda ölerek KV haline geliyor. Bu yüzden insanların çok büyük bir kısmı dışarı adım atmaya bile korkuyor. Hem KV tehlikesi, hem de TimeFall korkusu toplumları daha da izole hale getiriyor. TimeFall oyunda Türkçe’ye ZamanKıyım şeklinde çevrilmiş. Zamankıyım ters gökkuşağı görülmesiyle yağmaya başlıyor. Normal yağmurlar, su buharının yeryüzüne düşmesi şeklinde gerçekleşirken, bu yağmur çeşidi yaşayan her canlı için büyük bir sorun teşkil ediyor. Death Stranding sırasında kiral yoğunluk en yüksek seviyeye ulaştığı için gökyüzünde kiralyum seviyesi çok yüksek bulutlar meydana geliyor. Bu bulutların yağdırdığı yağmur, yaşayan her canlı için zamanı hızlandırıyor, değdiği bedenleri geri alınamayacak şekilde yaşlandırıyor. Üstelik sadece canlılar için değil, insan yapıları üzerinde de ciddi aşındırıcı etkisi bulunuyor. Zamankıyıma mahruz kalan tüm yapılar aşınıyor ve bir anlamda yaşlanıyor. 100 yılda yaşlanacak bir bina, sadece birkaç yıl içinde yıkımın eşiğine geliyor. Üstelik KV’ler Zamankıyımın etkisinin en yüksek olduğu yerlerde görülüyorlar. Böylece sıradan bir insanın elini kolunu sallayarak dışarı çıkması pek de mümkün olmuyor. Peki, dünya böylesine korku içinde, birbirinden kopuk ve izole şekilde yaşarken nasıl hayatta kalacak? En basit bir ilacı bile bir şehirden diğerine götüremediğinizde ölümlerin önüne nasıl geçeceksiniz? Ölümler arttıkça, bağlar koptukça KV ve kiralyum yoğunluğu artacağı için insanlık yok olmaya mahkum kalacak. İşte Sam Porter Briges ve diğer taşıyıcılar tam bu noktada devreye giriyor. Makineler uzun teslimatları başarılı bir seviyede yapacak yeteneğe sahip değil ve aşmaları gereken birçok engel var. Bu yüzden birilerinin yok olmamak için lojistiği sağlaması gerekiyor. Taşıyıcılar ilaçları, yiyecekleri ve teknolojileri düğüm şehirleri arasında götürüp, getiriyorlar. Böylece zamanla insanların kahramanı haline geliyorlar. Herkes onlara beğeni yollarken, Fragile Inc. gibi kargo şirketleri kuruluyor. Böylece insanlar bir kez daha geleceğe umutla bakmaya başlıyorlar. #deathstranding #ps4 #kojima #death #stranding